Νοιαζόμαστε για όλους τους μαθητές και για τους άριστους και για τα πίσω θρανία

Ομιλία στη Βουλή για το εκπαιδευτικό νομοσχέδιο.

Κυρίες και Κύριοι Βουλευτές, 

Εδώ και μία ώρα παρακολουθούμε το αποτέλεσμα του δήθεν δικομματισμού και στη συζήτηση για το εκπαιδευτικό νομοσχέδιο. Μία συζήτηση που δεν οδηγεί πουθενά, που δεν λύνει προβλήματα, που δεν μπαίνει στην ουσία των προβλημάτων. Ακούσαμε από τη μία πλευρά τον Πρωθυπουργό της χώρας να περιγράφει όλα όσα δεν κάνει αυτό το νομοσχέδιο. Από την άλλη πλευρά τον αρχηγό της αξιωματικής αντιπολίτευσης με έναν άκρατο λαϊκισμό. Ξεκινώ με την πανδημία γιατί το  τέταρτο κύμα είναι εδώ.

Αντιμετωπίζουμε ξανά μια υγειονομική, κοινωνική και οικονομική απειλή.

Παρά τις εκκλήσεις και τις προειδοποιήσεις του Κινήματος Αλλαγής να μην επαναληφθεί η περσινή χαλάρωση, να υπάρξει επιτέλους σχέδιο και αποτελεσματική εφαρμογή του και  επιτάχυνση των εμβολιασμών, η Κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας αγνόησε τις προτάσεις μας, καλλιέργησε τον εφησυχασμό και επαναλαμβάνει τα ίδια λάθη.

Πάλι πορεύονται  χωρίς σχέδιο και με λανθασμένους χειρισμούς κλόνισαν την εμπιστοσύνη των πολιτών.  

Επικρατεί ένα αλαλούμ.  

Την μία μέρα ο ένας υπουργός απειλεί και εξαγγέλλει νέα μέτρα και την επόμενη ο άλλος αδειάζει στεγνά τον συνάδελφό του. 

Με λόγο διχαστικό ο ίδιος ο Πρωθυπουργός και στελέχη της Κυβέρνησης, αντί να πείσουν όσους έχουν προβληματισμούς και ερωτηματικά για το εμβόλιο, καλλιεργούν ένα νέο διχασμό, σε αντιεμβολιαστές και μη, ενώ ασχολήθηκαν μόνο με την επικοινωνία του ζητήματος και τον έλεγχο μέσω από αυτήν των ΜΜΕ.  

Μπορεί να πιστεύετε ότι η πόλωση αυτή σας εξυπηρετεί πολιτικά, όμως είναι βαθιά επικίνδυνη για τη δημόσια υγεία, την κοινωνική  συνοχή και τελικά  για την ίδια τη Δημοκρατία.

Το δικό μας μήνυμα είναι ξεκάθαρο.

Ενημερωνόμαστε, ακούμε τη φωνή της επιστήμης και της λογικής.

Ναι στον εμβολιασμό, όχι στο διχασμό.

Νοιαζόμαστε- εμβολιαζόμαστε

Εμείς κάνουμε ότι μπορούμε,

Όμως την κύρια ευθύνη την έχει η Κυβέρνηση.

Επιτέλους αναλάβετε τις ευθύνες σας.

Κυρίες και Κύριοι Βουλευτές, 

Στη σκιά της πανδημίας η Κυβέρνηση της ΝΔ φτιάχνει μια Ελλάδα για λίγους.

Το κομματικό Κράτος επανιδρύθηκε, κόντρα σε κάθε έννοια αξιοκρατίας και αποτελεσματικότητας. 

Αντί διαφάνειας  “fast track” φωτογραφικές ρυθμίσεις υπέρ της  επιχειρηματικής και κομματικής ελίτ, αντί  πολυφωνίας επιχείρηση χειραγώγησης της ενημέρωσης.

 Αντί μεταρρυθμίσεων απορρύθμιση των  κατακτήσεων και  καταπάτηση δικαιωμάτων. Αντί  ασφάλειας για τον πολίτη ,  βαριά εγκληματικότητα. Αντί  εθνικής συνεννόησης και εθνικής στρατηγικής, αμυντική και παθητική εξωτερική πολιτική. Κύριε Πρωθυπουργέ όταν επιστρέψατε από το τελευταίο ευρωπαϊκό συμβούλιο δηλώσατε απόλυτα ικανοποιημένος από τον τρόπο με τον οποίοι οι Ευρωπαίοι χειρίστηκαν τα ζητήματα που έχουν να κάνουν με την Τουρκία και τις προκλήσεις της. Σήμερα μετά από την προσπάθεια της Τουρκίας να προχωρήσει σε τετελεσμένα στην Κύπρο εξακολουθείτε να δηλώνετε ικανοποιημένος από τους χειρισμούς και τους δικούς σας αλλά και της Ευρωπαϊκής Ένωσης απέναντι στα θέματα αυτά. Θα ήθελα μία απάντηση;  

Το υπό συζήτηση Νομοσχέδιο είναι  ένα ακόμη δείγμα  στον ευαίσθητο τομέα της Εκπαίδευσης για τις συντηρητικές πολιτικές της  Κυβέρνησης Ν.Δ. 

Αυτές οι συντηρητικές πολιτικές εκδηλώνονται παντού, σε όλους τους τομείς που αφορούν άμεσα την ζωή των πολιτών.
Συναγωνίζονται στην Κυβέρνηση ποιος θα είναι πιο δεξιός.

Όλα για τους λίγους και ισχυρούς που θα πάρουν και τη μερίδα του λέοντος  από τους πόρους του Ευρωπαικού ταμείου ανάκαμψης

·  Η στρόφιγγα των χρηματοδοτήσεων και των επενδύσεων έχει κλείσει για τους μικρομεσαίους . Εγκαταλείπονται μόνοι και αβοήθητοι στην δίνη των προβλημάτων που δημιούργησε η πανδημία. 

·  Η ενίσχυση του ΕΣΥ παραπέμπεται στις καλένδες, η στήριξη των υγειονομικών έμεινε στο χειροκρότημα και σχεδιάζεται το κλείσιμο των μονάδων του δημόσιου συστήματος υγείας. Προς όφελος των μεγάλων ιδιωτών .

·  Οι εργαζόμενοι μένουν με την δήθεν συμβολική αύξηση των 13 ευρώ το μήνα, αλλά και την καθόλου συμβολική επίθεση της νέας ακρίβειας στο εισόδημα τους. 

Χωρίς δικαιώματα και με τις συμβάσεις υπονομευμενες  μετά τον εργασιακό νόμο.

·  Σήμερα εδώ στην Βουλή συζητείται και ένα Νομοσχέδιο που οδηγεί σε μείωση των Επικουρικών συντάξεων. Οι εταιρείες διαχείρισης κεφαλαίων και οι ιδιωτικές ασφαλιστικές είναι οι μόνοι που θα κερδίσουν. 

Εγκαταλείπετε συνειδητά τον πολιτη.

Μετατρέπετε σε κανόνα το «όποιος επιβιώσει».

Αντιμετωπίζετε κάθε συλλογική έκφραση ως εχθρό.

Ο αυταρχισμός, ο κομματισμός, η αδιαφάνεια κυριαρχούν. 

Οι κοινωνικές ανισότητες, όλο και διευρύνονται. 

Η ίδια ακριβώς αντίληψη κυριαρχεί και στην Παιδεία. 

Κάθε νομοθεσία, κάθε Υπουργική απόφαση, έχει ένα σταθερό μοτίβο.

Την επιβολή και τον έλεγχο. Τη συμμόρφωση.

Η ψηφιακή επανάσταση απαιτεί αλλαγές και μεταρρυθμίσεις στο σύστημα εκπαίδευσης, ώστε να δοθούν ίσες ευκαιρίες σε όλους τους νέους ανθρώπους, «πάνω και κάτω από το ποτάμι» . 

Αλλαγές που έπρεπε να αποτελούν την συνέχεια και την προσαρμογή στις σύγχρονες εξελίξεις των μεγάλων θεσμικών μεταρρυθμίσεων των Κυβερνήσεων του ΠΑΣΟΚ. 

Εσείς όμως πάτε με την όπισθεν ολοταχώς. Κυριαρχούν αντιλήψεις παλιές, ξεπερασμένες, βαθιά αυταρχικές.

Ταυτόχρονα με την  ανικανότητα και την αναποτελεσματικότητα όπως φάνηκε μέσα στην πανδημία

Τι να πρωτοθυμηθούμε;

·  Το ότι δεν πάρθηκε κανένα ουσιαστικό μέτρο για να μείνουν τα σχολεία ανοιχτά. Απλά ανακοινώνατε πότε θα κλείσουν και πότε θα ανοίξουν. Δεν στηρίξατε ούτε την εξ αποστάσεως με αποτέλεσμα να δημιουργηθούν μεγάλα «μαθησιακά κενά»; 

·  Τη διατήρηση των απαράδεκτων Νόμων του ΣΥΡΙΖΑ για τα στελέχη της εκπαίδευσης, με μόνη αλλαγή την αντικατάσταση των «ροζ» με τους «γαλάζιους» και πάλι χωρίς κανένα κριτήριο;

·  Την εξίσωση των διπλωμάτων των Κολλεγίων με τα Πανεπιστήμια και τα Πολυτεχνεία και την υποβάθμιση της Επαγγελματικής Εκπαίδευσης;

·  Την αυταρχική και αντιδημοκρατική αντιμετώπιση των Εκπαιδευτικών, που οδήγησε στην πρωτοφανή κατάσταση να λειτουργούν τα υπηρεσιακά συμβούλια χωρίς την παρουσία εκλεγμένων εκπροσώπων τους;

·  Τον Νόμο που ισοπέδωσε κάθε εργασιακό δικαίωμα των Ιδιωτικών Εκπαιδευτικών;

·  Την επαναφορά παλαιών και ξεπερασμένων αντιλήψεων, όπως αυτή για την αναγραφή της διαγωγής στα απολυτήρια; Σε ποια εποχή βρισκόμαστε; Στο Μεσαίωνα;

·  Τα προβλήματα που δημιουργήθηκαν, από τις πρόχειρες Κυβερνητικές επιλογές για την εισαγωγή στα ΑΕΙ; Κανείς δεν θέλει να μπαίνει κάποιος στο Πανεπιστήμιο με 4 και 5 αλλά ούτε να αποκλείονται αριστούχοι λόγω της ελάχιστης βάσης εισαγωγής μαθήματος. Είναι απίστευτη η προχειρότητά σας και πρέπει να λύσετε άμεσα το πρόβλημα που έχετε δημιουργήσει.

Λαμβάνετε μέτρα διοικητικά μέσα στην πανδημία, έρχεστε και βάζετε έναν κόφτη με μία διοικητική ματιά, αλλά δεν κάνετε τίποτα για να ανέβει το επίπεδο της εκπαίδευσης και να σταματήσουν να γράφουν τέτοιους βαθμούς. Δεν σας προβληματίζει αυτό; Τι κάνετε για να σταματήσει αυτό; Γιατί και την επόμενη χρονιά θα γράψουν τέσσερα και πέντε. Θα έχουμε άλλους μερικούς χιλιάδες έξω από οτιδήποτε, στο περιθώριο, χωρίς προοπτική, χωρίς άλλες εκπαιδευτικές διαδρομές; 

Επιμένετε σε αποσπασματικές παρεμβάσεις σε ένα πια ξεπερασμένο από τις εξελίξεις σύστημα, την ώρα που σε όλες τις προηγμένες Ευρωπαϊκές χώρες εφαρμόζουν το σύστημα του Εθνικού Απολυτηρίου. Αυτό προτείνουμε και για τη χώρα μας .

Οδηγείτε δεκάδες χιλιάδες νέους να γίνουν αναγκαστικοί πελάτες των Ιδιωτικών Κολλεγίων, όταν μάλιστα δεν έχετε φροντίσει να αναπτύξετε ένα σύγχρονο και αποτελεσματικό σύστημα Επαγγελματικής Εκπαίδευσης.

Η εκπαιδευτική πολιτική σας δεν υπηρετεί τις σύγχρονες ανάγκες της χώρας, δεν συνοδεύεται από πραγματικές μεταρρυθμίσεις και εμποδίζει κάθε προοπτική συναίνεσης ή συνεννόησης.

Κυρίες και Κύριοι Βουλευτές, 

Το υπό συζήτηση Νομοσχέδιο αποτελεί μια ακόμη «χαμένη ευκαιρία» για την Εκπαίδευση. 

·  Η Κυβέρνηση συνεχίζει να διαμορφώνει ένα ασφυκτικό και αυταρχικό πλαίσιο Διοίκησης της Εκπαίδευσης

·  Πολλαπλασιάζει τα στελέχη της Εκπαίδευσης και τα επιλέγει με απόλυτα κομματικό έλεγχο. 

·  Περνά από τον συγκεντρωτισμό που ήδη χαρακτηρίζει το σύστημα, στον υπερσυγκεντρωτισμό. 

·  Αναιρεί την συλλογική λειτουργία του σχολείου. Αίρεται ο συλλογικός ρόλος των συλλόγων διδασκόντων, που ήταν βασικό στοιχείο της δημοκρατικής μεταρρύθμισης του ΠΑΣΟΚ (Ν. 1566/85). Επαναφέρετε στην ουσία το μοντέλο του σχολείου των δεκαετιών του 1920 και του Ν. 309.

·  Ο εκπαιδευτικός αντιμετωπίζεται ως ένας απλός εφαρμοστής των διοικητικών εντολών. Το πυκνό σύστημα ελέγχου μειώνει τη δημιουργικότητα και «φυλακίζει» την πρωτοβουλία των εκπαιδευτικών.

·  Με την προτεινόμενη διαμόρφωση των Σχολικών Συμβουλίων, το σχολείο δεν θα έχει καν την ευθύνη της λειτουργίας του και των αποφάσεων του. 

Ο παιδαγωγικός λόγος και ο παιδαγωγικός ιστός υποτάσσεται στις επιλογές μιας αυταρχικής Διοίκησης. 

Η απουσία εκπροσώπων των εκπαιδευτικών από τα Συμβούλια (Υπηρεσιακές Επιλογές) ανατρέπει κάθε στοιχείο αντικειμενικότητας, αξιοκρατίας, διαφάνειας. 

·  Συμπέρασμα.

Αντί για καινοτομία και μεταρρύθμιση,  έχουμε μια αντιμεταρρύθμιση με τη δημιουργία κομματικού στρατού, μια ενίσχυση της γραφειοκρατίας και του συγκεντρωτισμού.

Κυρίες και Κύριοι Βουλευτές, 

Δεν είναι τυχαίο πως και το Νομοσχέδιο αυτό δεν αποτελεί προϊόν ουσιαστικής διαβούλευσης με τα πολιτικά κόμματα, με τους εκπαιδευτικούς και τις οργανώσεις τους, με την ελληνική κοινωνία. 

Μόνο το γεγονός ότι προστέθηκαν 30 άρθρα μετά την λήξη της επίσημης διαβούλευσης, αποδεικνύει τα λεγόμενα μας. 


Δεν μας εκπλήσσει η εμμονή του Υπουργείου Παιδείας στην διατήρηση καταστροφικών επιλογών της διακυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ/ΑΝΕΛ. Γαλάζιος ΣΥΡΙΖΑ και ΣΥΡΙΖΑ, το δίδυμο Μητσοτάκη – Τσίπρα, έχουν πια δοκιμαστεί στην πράξη. Βολεύονται και οι δύο σε μια κοινωνία χαμηλών προσδοκιών, διχασμού και εντάσεων.

·  Διατηρείτε το «κουτσουρεμένο σχολείο (ως τις 13:15) που υποβάθμισε την Δημόσια Εκπαίδευση και κατάργησε χιλιάδες θέσεις Δασκάλων και Εκπαιδευτικών Ειδικοτήτων

·  Δεν επαναφέρετε τη λειτουργία του ολοήμερου σχολείου και νηπιαγωγείου. 

·  Δεν περιγράφετε σύστημα επιμόρφωσης των εκπαιδευτικών, ούτε επαναφέρονται θεσμοί όπως τα Περιφερειακά Επιμορφωτικά κέντρα (ΠΕΚ).Πως θα κάνετε την επιμόρφωση για την οποία μιλάτε; Υπάρχει κενό. Δεν υπάρχουν δομές.

Στο Νομοσχέδιο ψηφίζουμε όχι επί της αρχής, εμείς εκφράζουμε μια άλλη αντίληψη για την εκπαίδευση.

Γνωρίζουμε ότι το Υπουργείο Παιδείας επιχειρεί για καθαρά επικοινωνιακούς λόγους, να αποπροσανατολίσει την συζήτηση από το πραγματικό περιεχόμενο του, είτε επαναφέροντας παλαιότερες δικές μας διατάξεις (π.χ. θεσμός μέντορα για τους νεοδιόριστους). Είτε διατάξεις που προωθούν μια περιγραφική διαδικασία Αξιολόγησης των Εκπαιδευτικών. 

Αυτά τα άρθρα θα τα υπερψηφίσουμε, παρά τον ελλιπή και αποσπασματικό χαρακτήρα τους.

Γιατί όταν λέμε ότι είμαστε υπέρ της αξιολόγησης, το εννοούμε. 

Όμως οφείλουμε να τονίσουμε ότι για μας αξιολόγηση πέρα από την  αξιολόγηση των εκπαιδευτικών  σημαίνει και

·  αξιολόγηση προγραμμάτων, δομών και στελεχών. 

·  διαμόρφωση κουλτούρας αξιολόγησης, με στόχο την βελτίωση της σχολικής λειτουργίας. 

·  εφαρμογή ενός συστήματος εσωτερικής αξιολόγησης για την ενίσχυση της παρεχόμενης παιδείας. 

Εμείς θεωρούμε την αξιολόγηση ως ένα μέσο για να πετύχουμε εκπαιδευτικούς στόχους. 

Κυρίες και Κύριοι Βουλευτές, 

Άμεση ευθύνη της σημερινής Κυβέρνησης είναι η προετοιμασία της νέας σχολικής χρονιάς, ώστε να προστατευθεί η υγεία μαθητών και εκπαιδευτικών, αλλά και να καλυφθούν τα Μαθησιακά Κενά. 

Για τον λόγο αυτό, προτείνουμε:

Α) Να ολοκληρωθεί  ο εμβολιασμός των εκπαιδευτικών, αλλά να περιληφθεί σ’ αυτόν και το σύνολο των εργαζομένων στα σχολεία (και οι καθαρίστριες).

Ο ΕΟΔΥ, να προχωρεί σε δειγματοληπτικά και περιοδικά rapid tests.

Β) Η ύλη για την νέα σχολική χρονιά να αναδιαταχθεί με την ευθύνη του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής και να προβλεφθεί πρόγραμμα ενισχυτικής διδασκαλίας για όσους απαιτείται ώστε τα κενά να μην γίνουν μαθησιακό έλλειμμα.

Γ) Μέσα στο καλοκαίρι πρέπει να καλυφθούν τα κενά της εκπαίδευσης  και να γίνουν πρόσθετες προσλήψεις για να καλυφθούν τα μαθησιακά κενά που έχουν οι μαθητές μας και οι μαθήτριες μας.

Και να εξευρεθούν πρόσθετες αίθουσες ώστε με την νέα σχολική χρονιά να αντιμετωπιστεί ο συνωστισμός στις τάξεις. 

Εμείς νοιαζόμαστε για όλους τους μαθητές και για τους άριστους και για τα πίσω θρανία.

Μια κοινωνία προχωράει όταν όλοι οι πολίτες συμμετέχουν στη γνώση και τη μάθηση.

Δεν μπορείς να πας μπροστά με το 1/3 της κοινωνίας.

Κυρίες και Κύριοι Βουλευτές, 

Επιδιώκουμε την συνεννόηση, γι’ αυτό και πρώτο μέλημα μας είναι η επανασύσταση του Εθνικού Συμβουλίου Παιδείας. 

Εκεί θα κριθούν και θα συγκριθούν οι πολιτικές όλων μας. 


Στο Κίνημα Αλλαγής, πιστεύουμε ότι η Παιδεία είναι Εθνική Υπόθεση. Αυτό που πίστευε πάντα το ΠΑΣΟΚ που προχώρησε στις  μεγάλες αλλαγές.

Έχουμε ολοκληρωμένες προτάσεις για :

Το Ψηφιακό Δημόσιο Σχολείο, το Εθνικό Απολυτήριο για την εισαγωγή στα ΑΕΙ, την απελευθέρωση και αναβάθμιση του Δημόσιου Πανεπιστημίου, την αναβάθμιση της επαγγελματικής εκπαίδευσης. Την αναβάθμιση της δημόσιας Παιδείας.

Με στόχο:

Την προσφορά ίσων ευκαιριών στους νέους . 

Την οικολογική συνείδηση στους μαθητές.

Την καλλιέργεια ενός συστήματος ανθρωπιστικών αξιών.

Για ένα πολίτη με δημοκρατικές αρχές που θα συμμετέχει στο δημόσιο βίο. Που θα έχει εφόδια για να στηριχθεί η πράσινη ανάπτυξη με γνώση και καινοτομία

Για μια ανοιχτή κοινωνία.

Είναι μεγάλο στοίχημα η Παιδεία . Χρειάζεται όραμα, έμπνευση.

Είναι μεγάλη υπόθεση η μεταρρύθμιση στην Παιδεία για να την αφήσουμε στα χέρια της συντηρητικής παράταξης.

Διεκδικούμε πρωταγωνιστικό ρόλο για να κάνουμε πράξη τη Νέα Αλλαγή και στην παιδεία.


Τσουβαλιάζετε τους αρνητές των εμβολίων, με αυτούς που αναζητούν σοβαρή ενημέρωση

Δευτερολογία στη Βουλή για το εκπαιδευτικό νομοσχέδιο

Είναι πάρα πολλοί αυτοί που έλεγαν, αφού πηγαίνει καλά ο εμβολιασμός, γιατί να εμβολιαστώ εγώ, θα πετύχουμε την ανοσία, άρα ας περιμένω λίγο να δω πως θα πάνε τα πράγματα και θα δούμε αργότερα.

Το λέγαμε πάρα πολλούς μήνες ότι έπρεπε να δώσετε βάρος στην ενημέρωση, ότι έπρεπε να έχετε κινητά συνεργεία για να φτάσετε σε απομακρυσμένες περιοχές, σε κατάκοιτους, σε ανθρώπους υπερήλικες που δεν μπορούσαν να φτάσουν στα εμβολιαστικά κέντρα. Τα αγνοήσατε όλα αυτά και όταν ο κόμπος έφτασε στο χτένι, τι κάνατε; Βάλατε τα στελέχη σας και τσουβαλιάζουν τους αρνητές των εμβολίων και όσους συνομωσιολόγους υπάρχουν στην Ελλάδα με αυτούς που πραγματικά είναι προβληματισμένοι και αναζητούν συγκεκριμένες απαντήσεις και σοβαρή ενημέρωση.

Αντί να σκύψετε σε αυτή τη δεύτερη κατηγορία, να κάνετε ειδική καμπάνια ενημέρωσης εσείς επιλέγετε να χωρίσετε την ελληνική κοινωνία στα δύο. Τη μία μέρα βγαίνει ο ένας Υπουργός και απειλεί και την άλλη μέρα βγαίνει άλλος Υπουργός και καταγγέλλει αυτόν που απειλεί. Έχουν ακουστεί τα μύρια όσα. Είπα στην πρωτολογία μου ότι επικρατεί ένα πραγματικό αλαλούμ. Σταματήστε λοιπόν να χωρίζετε τους Έλληνες στα δύο και ασχοληθείτε με μία σοβαρή καμπάνια ενημέρωσης για τους πραγματικά προβληματισμούς, γι’ αυτούς που αναζητούν απαντήσεις, διότι έχουμε μεγάλα ποσοστά ανεμβολίαστων σε ηλικίες επικίνδυνες και μην κοιτάτε τώρα που είναι καλοκαίρι και βρίσκονται μακριά από τις οικογένειές τους. Σκεφτείτε τι θα γίνει όταν θα έρθουν σε επαφή.

Πρέπει λοιπόν να τρέξετε να προλάβετε με ένα οργανωμένο σχέδιο ενημέρωσης και με κινητές μονάδες. Δεν μου απαντήσατε σε κανένα θέμα κριτικής που σας έκανα στο νομοσχέδιο. Ούτε στο πως θα ανοίξουν τα σχολεία το Φθινόπωρο. Θέλω να σας επιστήσω την προσοχή γιατί η χώρα μας δεν συμμετείχε σε έρευνα του ΟΑΣΑ γιατί προφανώς δεν είχε στοιχεία για το τι συνέβη όλο αυτό το διάστημα στα σχολεία. Θα σας πω συγκεκριμένα παραδείγματα με σχολεία σε ορεινές περιοχές, που τα κλείσατε, γιατί τα κλείσατε όλα οριζόντια. Σχολεία που δεν είχαν πρόσβαση στο διαδίκτυο, ενώ ταυτόχρονα είχαν αίθουσες, όπου μπορούσε να γίνει το μάθημα χωρίς συνωστισμό στις τάξεις. Δεν υπήρξε σχέδιο, δεν έγινε προσπάθεια να κρατηθούν τα σχολεία ανοιχτά, δεν υπήρχαν στοιχεία από έρευνες. Εμείς κάνουμε την δική μας έρευνα και το Σεπτέμβριο θα παρουσιάσουμε και τα στοιχεία για ότι συνέβη.

Έρχομαι στα θέματα του νομοσχεδίου. Μας κατηγορήσατε για δήθεν υπεράσπιση συντεχνιών. Ακούστε κύριε Πρωθυπουργέ. Στη χώρα αυτή οι μεγάλες μεταρρυθμίσεις έγιναν από τις Κυβερνήσεις του ΠΑΣΟΚ. Και τη δεκαετία του 80 και τη δεκαετία του 90 και το 2010 μέσα στην κρίση φέραμε ένα νόμο για τον οποίο καταφέραμε να αποσπάσουμε την αναγκαία συναίνεση και συνεννόηση και να ψηφιστεί από πολύ μεγάλη κοινοβουλευτική πλειοψηφία. Νόμο που στη συνέχεια εσείς οι ίδιοι αρχίσατε να αποψιλώνετε. Επομένως δεν χωράνε σε μας τέτοιου είδους κριτικές. Πέφτουν στο κενό και αν θέλετε δείχνουν μία προσωπική και κομματική εμπάθεια στο ΠΑΣΟΚ.

Επιτέλους πια, ψυχραιμία, έλεος, δεν φταίει για τα πάντα το ΠΑΣΟΚ και τώρα που κυβέρνησαν όλοι μπορεί η ελληνική κοινωνία να κρίνει, να συγκρίνει, να βγάλει τα συμπεράσματά της για τις μεγάλες τομές και μεταρρυθμίσεις που έχουμε κάνει σε αυτόν τον τόπο. Αντίθετα κύριε Πρωθυπουργέ θα σας ακολουθεί για πάντα το στίγμα της αντιδημοκρατικής σας επιλογής να μην έχετε αιρετούς εκπροσώπους των εκπαιδευτικών στα υπηρεσιακά συμβούλια.

Αυτό ακριβώς δείχνει τη δική σας επιθυμία και προσπάθεια να κομματικοποιήσετε την εκπαίδευση, να ελέγξετε τα πάντα. Τελικά ο στόχος σας μέσα από αυτό το σχέδιο νόμου είναι ο έλεγχος ο αυταρχισμός και συμμόρφωση και όχι να γυρίσουμε σελίδα και να ανοίξουμε ορίζοντες για τη νέα γενιά της πατρίδας μας. Θα ήθελα να μου απαντήσετε πόσες θέσεις μπορούν να δώσουν τα δημόσια ΙΕΚ. Πόσοι από τους 30.000 που κόβονται από τη δημόσια εκπαίδευση μπορούν να φοιτήσουν στα δημόσια ΙΕΚ; Μακάρι να ήταν σε καλύτερη κατάσταση και μακάρι και να μπορούσαν να απορροφήσουν τους περισσότερους από αυτούς. Στην πραγματικότητα αυτό που κάνετε είναι ότι δείχνετε σε 30.000 νέα παιδιά και στις οικογένειές τους το δρόμο προς τα ιδιωτικά κολέγια.

Κλείνοντας θέλω να σας πω ότι για μένα προσωπικά στην πολιτική ότι έχει κοινωνικό όφελος δεν έχει πολιτικό κόστος. Ποιο είναι, όμως, το κοινωνικό όφελος όταν επιλέγετε μέσα στην πανδημία να κάνετε πρόχειρες και αποσπασματικές ρυθμίσεις και όχι σοβαρές, ολοκληρωμένες, τεκμηριωμένες μεταρρυθμίσεις, μετά από εξαντλητικό διάλογο με όλους τους ενδιαφερόμενους και τα κόμματα για να ανοίξει ένας νέος δρόμος στην εκπαίδευση. Ποια είναι τελικά τα οφέλη για την ελληνική κοινωνία από αυτή την αποσπασματική ρύθμιση. Έχετε δημιουργήσει αδικίες και έχετε υποχρέωση να τις λύσετε τώρα. 

Related posts